Size bir telefon kadar yakınız
+90 553 792 40 02
Dil Seçin
trende

Yeni Yönetmelik İnceleme ve Değerlendirme

06.05.2019
4 görüntülenme
Yeni Yönetmelik İnceleme ve Değerlendirme

24 NİSAN 2019 tarih ve 30754 sayılı TEHLİKELİ MADDELERİN KARAYOLUYLA TAŞINMASI HAKKINDA YÖNETMELİK İNCELEME ve DEĞERLENDİRMESİ

  1. Tanımlarda “Gönderen”  olarak kendi adına veya üçüncü şahıs adına tehlikeli maddeyi gönderen veya taşıma sözleşmesine bağlı olarak gönderim yapanlar kapsama dahil edilmiş, sözleşme ile gönderen taraf sorumluluğunun sadece Taşıma İşleri Organizatörlerine devredilebileceği madde 8 (3) de açıklanmıştır.
  2. R1 ve R2 taşımacılık belgeleri yerine getirilen TİO ( Taşıma İşleri Organizatörlüğü) müessesesi getirilmiştir. Aslında arada hemen hemen hiçbir fark olmayan iki taşımacılık belgesinin ücretlerinin de aynı olması işletmelerimize ek bir yük getirmemektedir.
  3. Ulaştırma Elektronik Takip ve Denetim Sistemi (U-ETDS) mekanizması halen taşımacılık yapan işletmeler için kullanılmaktadır. Yönetmeliğe eklenerek, tehlikeli madde taşımacılığına ait verilerin ithalattan başlayarak kayıt altına alındığı ve takip edildiği bir sistemi ifade etmektedir.
  4. Madde 5 (6) ve madde 15 (2)de taşımacıların da TMFB alması zorunluluğu getirilmiş olup, Taşımacıların C,K R vs. belgelerine ilave olarak TMFB alması gereğinin tankeri bulunmayan ve sadece perakende satış yapacak akaryakıt istasyonlarının sadece “ALICI” olarak tanımlanmaları ve “Boşaltan” sorumluluğunun taşımacılara devredileceği ve sonuç olarak sadece alıcı faaliyet belgesi olan akaryakıt istasyonlarının TMGD hizmeti ve istihdamından muaf tutulacağı izlenimi edilmiştir.
  5. ADR 1.8.5.1de geçen “KAZA RAPORU”  için öngörülen bir aylık süre , konvansiyon hükümlerine aykırı olarak 30  günden 7 güne düşürülmüş olup, kaza raporu incelemeleri açısından danışmanları zorlayacak bir yaklaşım olarak değerlendirilmektedir.
  6. Madde 5 (11) gereğince yüklü veya boş, temizlenmemiş taşıtların okul, kamu binaları, alışveriş merkezi ve ibadethanelere 300 metreden daha yakına park etme yasağının ve cezasının 2019 yılı için 500 TL olmasının, bazı akaryakıt istasyonlarının kendi tankerlerini kendi istasyon alanına park edememesi sonucu doğuracağı, bunun da kendi tankeriyle nakliye yapmayı zorlaştıracağı, konunun, nakliye firmaları için büyük avantaj sağlayacağı değerlendirilmektedir.
  7. Madde 8 1.(b) de gönderen taraf yükümlülüklerine, taşıma evrakının Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına ait U-ETDS ( Ulaştırma Elektronik Takip Destek Sistemi) sistemine girişinin yapılması istenmekte olup, çoklu çıkış yapılan dolum tesislerinde ilave işgücü planlamasının yapılmasında fayda bulunduğu değerlendirilmektedir.
  8. Madde 8 (2) de Kıyı tesisi işleticilerine giriş ve çıkış esnasında taşıma ünitelerindeki periyodik muayenelerin, taşıma evraklarının, tehlike ikaz levhaları ile turuncu plakaların uygunluğu ve kontrolü görevi verilmiş olup ceza olarak ta 1000 lira gibi yüksek bir meblağ öngörülmüştür. Limandan tankerlere dolum yapan kıyı tesisi işletmecilerinin çok dikkat etmesi gereken bir durum ortaya çıkmıştır.
  9. Madde 8 (4) te de herhangi bir sözleşmeyle görevin devredilmediği durumlarda, ithalatçının tüm gönderen taraf sorumluluklarını üstüne almasını şart koşmaktadır. Bu durum, tehlikeli madde ithalatı yapan R taşımacılık belgeli işletmeler için ilave sorumluluk ve iş yükü getirebilecektir.
  10. Madde 12 (k), Taşımacılık yapan işletmelere, boş araç/tanker taşıma evrakı sorumluluğu yüklemekte olup, işletmeler açısından özel önlem alınması ve sürücülerin özellikle eğitilmesi gereken bir durum ortaya çıkmaktadır.
  11. Madde 12 (l) ise yük ve yükleme güvenliği hususunda 1000 lira tutarlı ceza öngörmektedir. Taşıma ünitelerine yolda yapılacak kontrollerde yükün doğru şekilde sabitlenmemesi durumunda  veya kaza halinde söz konusu cezanın kesilmesi mümkün hale gelmektedir.
  12. Madde 20 de yol kenarı denetim sorumluluğu kapsamından zabıtalar ve gümrük muhafaza memurları çıkartılmış, sadece bakanlık, emniyet genel müdürlüğü ve jandarma genel komutanlığı personeli görevli kalmış olup, işletme denetimlerinin bakanlık personelince yapılacağı hüküm altına alınmıştır.
  13. Madde 21 (5) e göre TMGD ve TMFB denetimleri yol kenarı denetim sisteminden çıkartılmış, sadece işletme denetimleri esnasında yapılabileceği kayıt altına alınmış olup yol kenarı denetiminde en az 3 bendin ihlali söz konusu olduğunda işletmeye denetim yapılması elzem hale gelmektedir. Madde 21 (6)
  14. Madde 25 (4) e göre bir işletmeye bir seferde azami 12.000 TL, taşımacıya bir seferde azami 6.000 TL, şoföre ise bir seferde azami 500 TL ceza kesilmesini öngörmektedir.
  15. TMFB ve TMGD bulunmayan işletmeye bir ay süre verileceği, durumun düzeltilmemesi durumunda her iki konu için ayda bir cezanın tekrar edeceği karar altına alınmıştır.
  16. Geçici madde (1) gereğince Durum tespit Belgeli 2014 ve önceki yıllarda üretilmiş taşıma ünitelerinin kullanımına 31.12.2019 tarihine kadar süre verilmiş olup, uzatılacağı kanaati oluşmamıştır.

HAZIRLAYAN
Ahmet CAYIK
ATLAS TMGD Yöneticisi
TMGD/ TMGDE (ADR/RID/IMDG CODE)

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.